Gratis bezorgd vanaf € 50,-
100% Bloeigarantie
Snelle levering
+31 252 258 242

Verzending

Tijdelijke aanpassingen t.a.v. bezorging door PostNL ivm COVID-19

Het coronavirus (COVID-19) zorgt voor uitzonderlijke omstandigheden. Aandacht voor mensen en onze samenleving is belangrijker dan ooit. Het bezorgen van post, pakketten en andere zendingen is in deze moeilijke omstandigheden belangrijk voor het maatschappelijk verkeer. Zolang dat veilig en gezond kan, blijft PostNL op verantwoorde wijze bezorgen. Volgens het RIVM is het risico van besmetting via post en pakketten heel klein. Zij geven aan dat er geen bewijs is dat mensen door post en pakketten besmet zijn geraakt.

Voorkomen verspreiding virus

PostNL volgt de RIVM-richtlijnen en nemen hygiënemaatregelen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. De postbezorgers houden 1,5 meter afstand en vermijden fysiek contact.

Contactloos tekenen voor ontvangst

Je hoeft het scanapparaat van de bezorger niet meer aan te pakken. De bezorger zal na jouw toestemming tekenen voor ontvangst. Hij zal vragen naar de laatste 3 cijfers van je legitimatiebewijs en deze noteren in het handtekeningveld.

Status van bestellingen

Om goed op de hoogte te blijven, raden we je aan om de status van je bezorging in de PostNL-app te volgen. Hier kun je je pakket volgen met track & trace (dit geldt ook voor internationale zendingen) en blijf je op de hoogte via pushmeldingen. Mocht er iets wijzigingen in de bezorging, vind je hier de laatste informatie.

Door tijdelijke beperkingen in capaciteit bij PostNL kunnen de komende tijd vertragingen voorkomen.

PostNL-punten

Er zijn een aantal PostNL-punten gesloten. Via de locatiewijzer kun je zien welke PostNL-punten nog geopend zijn. Als je zelf online je pakket klaarmaakt voor verzending, dan kun je ook gebruikmaken van onze pakket- en briefautomaten. Deze vind je ook terug op de locatiewijzer.

Ben je in quarantaine? Dan is het mogelijk om iemand anders jouw pakket te laten ophalen bij het PostNL-punt. De persoon die jouw pakket ophaalt, moet een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, ID-kaart) meenemen (geen kopie) en de track & trace-code en jouw adres kunnen opgeven.

Internationale zendingen

Het coronavirus heeft gevolgen voor het verzenden van post en pakketten naar het buitenland. Op postnl.nl/isa vind je de actuele informatie en kun je zien wat dit eventueel voor jouw zending betekent.

 

Wij verzenden je pakket gratis bij een minimale besteding van € 50. Bij bestellingen onder de € 50 bedragen de verzendkosten in Nederland en naar België € 6,95. Wanneer je tegelijk pre-order artikelen en seizoensartikelen besteld, wordt je bestelling gesplitst in twee levermomenten en berekenen we € 6,95 extra pre-order verzendkosten.

Wil je een pakket naar het buitenland versturen? Bestel dan via onze andere websites: www.qfbgardening.co.uk (Verenigd Koninkrijk), www.qfbgardening.de (Duitsland en Oostenrijk), www.qfbgardening.fr (Frankrijk, Franstalig Belgie en Luxemburg), www.qfbgardening.eu (overige lidstaten Europese Unie, zie exacte lijst op www.qfbgardening.eu/delivery) of www.qfbgardening.com (export naar de Verenigde Staten, Canada, Noorwegen en Zwitserland). 

 

Verzendmoment

Heb je voorjaarsbloeiers besteld op pre-order? Deze verzenden we in de eerste helft van september, nadat de verse bollen geoogst zijn. Je ontvangt de bollen op het juiste moment, zodat ze niet bewaard hoeven te worden en gelijk de grond in kunnen. Lees hier meer over het planten van voorjaarsbloeiende bollen

De zomerbloeiers en vaste planten worden uitgeleverd vanaf februari, zodat er een mogelijkheid is om ze voor te trekken voordat ze de volle grond in gaan. Lees hier meer over het planten van zomerbloeiende bollen en knollen

Wij adviseren om, zodra het pakket ontvangen is, de producten zo snel mogelijk uit de doos te halen. Bewaar de bollen en knollen op een droge en koele plek, dit kan eventueel in turf of potgrond, totdat ze geplant worden. 

 

Track & Trace

Als je bij QFB Gardening een bestelling plaatst, vragen wij om je e-mailadres. Deze gebruiken we om een bestelbevestiging te sturen. Ook ontvang je hierop een e-mail met daarin een Track & Trace code zodra je pakket ons magazijn heeft verlaten. Met deze link volg je het pakket via de vervoerder en zie je de verwachte bezorgdatum.

 

Verzendwijze

Het pakket wordt bij je thuisbezorgd door PostNL. Als je niet thuis bent kan je pakket bij de buren worden afgegeven. Het pakket gaat na de 2e bezorgpoging automatisch retour. 

Let op! Wij kunnen geen pakketten verzenden naar een postbus of een pick-up point. Controleer je adres altijd wanneer je een bestelling plaatst. Bij een 2e verzending vanwege een foutief adres of het niet thuis zijn, zijn wij genoodzaakt de verzendkosten nogmaals in rekening te brengen.