De beste bolmaten
100% Bloeigarantie
Van de beste kwekers
+31 252 258 242

Bestellingen

1. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

De bloembol is een seizoensgebonden natuurproduct en kan daarom niet het gehele jaar door verzonden worden. De voorjaarsbloeiers versturen wij vanaf september t/m december en de zomerbloeiers versturen wij vanaf medio februari ongeveer half juni, zodat je ze op tijd voor de plantperiode in huis hebt. Na het plaatsen van je bestelling laten wij zo snel mogelijk weten wanneer de producten worden geleverd en zijn deze te volgen via track & trace. 

Vanaf medio februari worden de zomerbloeiende bloembollen en vaste planten uitgeleverd. Zo kun je er ook voor kiezen om de knollen en bollen voor te trekken in pot. De bloembollen zijn al eerder te bestellen (pre-order) zodat je ruime keuze hebt!

Let op! Ben je niet thuis tijdens de bezorgen? Vanaf 1 juli laat PostNL geen papieren briefje meer achter. Via e-mail- en pushnotificaties in de PostNL-app kun je zien waar je pakket bezorgd is. Ook kun je altijd via track & trace controleren waar jouw pakket is.

2. Waarom worden de voorjaarsbloeiende bloembollen pas in september geleverd?

Het groeiseizoen van de voorjaarsbloeiende bloembollen loopt tot 1 juli. Hierna worden de bloembollen gerooid en verwerkt door de beste kwekers. Zij drogen de bloembollen en sorteren deze ook op maat en geschiktheid, opdat alleen de beste bloembollen in je tuin terechtkomen. Als dit hele proces is afgerond, worden de bloembollen bij ons afgeleverd en geproduceerd. Dit is een tijdrovend proces en duurt tot ongeveer september, vervolgens verwerken wij de bestellingen om te versturen.

3. Ik krijg mijn bestelling slechts deels geleverd, waarom is dat?

Als je in de pre-order periode (januari/februari) zomerbloeiers én (Wax) Amaryllisbollen of overige producten tegelijk bestelt, kan het zo zijn dat je niet je gehele bestelling in één keer ontvangt, je betaalt echter maar één keer verzendkosten (indien verzendkosten van toepassing zijn). De zomerbloeiende bloembollen worden in dat geval later geleverd: vanaf de tweede helft van februari, afhankelijk van de weersomstandigheden. De (Wax) Amaryllisbollen en overige producten zijn direct leverbaar.

4. Ik wil een pakketje bloembollen als cadeau naar een ander adres sturen. Kan dat?

Het is zeker mogelijk om een pakketje te versturen naar een ander afleveradres. Je hoeft alleen het juiste afleveradres in te vullen. Je kunt eventueel een ander factuuradres invullen, maar wij versturen nooit facturen of betaalgegevens naar het afleveradres. Zorg ervoor dat je je eigen e-mailadres invult, daar ontvang je de factuur. 

5. Ik wil het pakketje naar een ander land sturen is dat mogelijk?

Het is ook zeker mogelijk om een pakketje te versturen naar een ander land dan waar je zelf woonachtig bent. Let er dan op dat je op de juiste webshop bestelt. Klik op het juiste vlaggetje rechts bovenaan deze pagina. Voor pakketten binnen de Europese Unie (buiten Benelux, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk) bestel je op www.qfbgardening.eu. Voor Frankrijk op www.qfbgardening.fr Voor pakketten naar Duitsland of Oostenrijk bestel je op www.qfbgardening.de. Voor pakketten naar het Verenigd Koninkrijk bestel je op www.qfbgardening.co.uk. Voor pakketten naar de Verenigde Staten, Canada, Noorwegen of Zwitserland bestel je via www.qfbgardening.com.

6. Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?

Heb je een kortingsbon van QFB Gardening die je wil gebruiken bij je bestelling? Dit is mogelijk tijdens het afrekenen. Klik op het vinkje ‘ik heb een kortingscode’ en voer de gewenste kortingscode in. 

LET OP! De kortingscode kun je alleen toepassen als er aan alle voorwaarden voldaan is, zoals een bepaalde categorie, geldigheidsduur en de minimale orderwaarde. Per bestelling kun je één kortingscode gebruiken.

Bestellingen-Kortingscode

7. Mijn kortingscode werkt niet, wat nu?

Controleer als eerste de voorwaarden van de kortingscode. Voldoet het bedrag van jouw bestelling aan de minimale orderwaarde? Bekijk of de kortingscode geldig is op een bepaalde categorie en of de producten in jouw winkelwagen hieronder vallen. Het is ook mogelijk dat de einddatum van de kortingscode verstreken is. Is de kortingscode nog wel geldig en kloppen de producten met de voorwaarden, maar doet de kortingscode het nog steeds niet? Neem dan contact op met de klantenservice. 

8. Kan ik een kortingscode nog toevoegen na het plaatsen van een bestelling? 

Helaas is het niet mogelijk om een kortingscode later toe te voegen en te verrekenen na het plaatsen van een bestelling. Ook de klantenservice kan je hierbij niet helpen. Uiteraard kun je de kortingscode (indien geldig) wel weer gebruiken bij een volgende bestelling.

Terug naar het overzicht.